Udskriv
 
 
Specifikationer
Pris: kr. 31.998
Motor: 1-cylindret, luftkølet
Volumen: 125 cc
Effekt: 9,8 hk (95/1/EC) v/7.000 om/min.
Max. drej. moment: 10,9 Nm v/5.500 om/min.
Antal gear: 4
Transmission: Kæde
Stel: Stål
Sædehøjde: 765 mm justerbar
Tankvolumen: 5,5 liter
Farve: Hvidmetal – Sortmetal – Gul – Rød
 
 
 iPaper could not be found (9)
 
Let at køre, sjov og funktionel, den originale Fun Bike blev defineret af Honda i 1963 med den legendariske Monkey og Honda fulgte senere konceptet op med Dax, der også blev en legende. Det betyder at flere generationer af Honda-købere fik sin helt egen Honda model. Det er et begreb der stadig går rent ind hos de nye unge. ”Generation Y” i USA og ”Street-Kei” er to betegnelser for en generation, der vokser op i en grænseløs internetverden, hvor der ingen regler er og hvor kultur og mode redefineres hele tiden. To hjul er lig med frihed og det tiltaler mange unge, men virkeligheden er ofte en anden, hvor pengene er små og det daglige transportbehov kommer i første række, hvad enten det løses med cykel eller offentlig transport. 
 
For Honda er det vigtigt, at unge får en introduktion til mærkets kvaliteter og værdier. En ung, der køber en Honda som sit første transportmiddel, kommer ofte tilbage og køber noget større og det ender mange gange med en livslang loyalitet overfor mærket. For at tilgodese denne generation af unge købere har Honda skabt MSX 125 (Mini Street X-treme 125). Den er alt hvad man kan forvente af en Honda i retning af kvalitet og funktionalitet, men den har også sin helt egen stil og attitude. Den er kompakt med sine 12 tommer hjul, men samtidig stor nok til at passe de fleste. Den er økonomisk som en scooter med sin effektive 125cc motor med PGM-FI benzinindsprøjtning, men har transmission som en motorcykel med 4 trins gearkasse og manuel kobling. 
 
Den kan købes til en fornuftig pris, men er godt udstyret med 31mm upside-down forgaffel og skivebremser for og bag. Honda er gået til opgaven med samme seriøsitet som med større modeller og man har udtaget ikke mindre en 4 patenter under udviklingen af MSX 125 – et tydeligt bevis for hvor vigtig modellen er for Honda. Det kan godt være at den er lille, men som sine forgængere vil den have stor indflydelse.