--> Untitled Page




Udskriv
 
 

NYHED 2016

Specifikationer
Pris LD SE:
Pris LD:
Pris LA SE:
Pris LA:
kr. 239.995
kr. 229.995
kr. 209.995
kr. 199.995
Motor: Vandkølet 2-cylindret paralleltwin motor
Volumen: 998 cc
Effekt: 95 hk (95/1/EC) v/7.500 om/min.
Max. drej. moment: 98 Nm v/6.000 om/min.
Antal gear: 6/Dobbeltkoblingsgearkasse m/6 gear
Transmission: Kæde
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 850/870 mm
Tankvolumen: 18,8 liter
Farve: Digital Silver Metallic - Mat Ballistic Black Metallic - CRF Rally Red (SE) - Tricolour (SE)
 
 
Se katalog online: (Honda 2016)
 

Den splinternye CRF 1000 L Africa Twin er forsynet med en nyudviklet 998 kubik 2-cylindret paralleltwin motor med Unicam system, 270 graders krumtap og dobbelte balanceaksler. Motoren yder hele 95 hk og 98 Nm, og Africa Twin har det bedste vægt/effekt forhold i sin klasse. For at sikre optimal trækkraft uanset terræn eller holde motorcyklen sikkert på asfalten har den nye Africa Twin som standard traction-control systemet HSTC (Honda Selectable Torque Control), der kan justeres i tre niveauer. Den har hardcore offroad specifikationer med 21 tommer forhjul og 18 tommer baghjul, og på det standard monterede ABS-system er det muligt at slå baghjulets ABS-egenskab fra. Africa Twin har desuden et komplet LED lyssystem, radialt monterede bremsekalibere foran og wave skiver. Benzintanken rummer knap 19 liter, og med et normforbrug på 21,7 km/l kan de rejseglade se frem til tankninger med over 400 kilometer i mellem. 

CRF 1000 L Africa Twin fås også med Hondas unikke dobbelte koblingssystem, Dual Clutch Transmission (DCT), som her er specielt udviklet til modellen. DCT-systemet sørger for at gearskiftene under acceleration ikke lader dig miste hverken kraft eller fart, og du kan vælge mellem to indstillinger – automatgear (AT) eller manuelt gear (MT). Automatgearet har også to indstillinger at vælge i mellem – langturskørsel (D) eller sport (S). D-indstillingen tilbyder en god balance mellem brændstoføkonomi og komfortabel kørsel. S-indstillingen er opdateret og kommer nu med ekstra niveauer for sportspræstationer med tre forskellige skiftemønstre at vælge mellem – S1, S2 og S3. Desuden kan DCT-gearkassen aflæse kørsel i eksempelvis bjerge med stejle op- og nedkørsler, og systemet tilpasser automatisk gearvalget afhængig af forholdene. Ved at aktivere en G-knap i højre side af instrumentpanelet vælger man DCT-transmissionens offroad-funktion, som forbedrer vejgrebet, styringen af maskinen og giver et endnu hurtigere gearskifte. Kort sagt tilbyder DCT-versionen optimal kontrol under offroad-kørsel. Og vil man have følelsen af gearskiftet i foden frem for fingrene, tilbyder Honda Access tilbehørsprogrammet en gearpedal, som din venstre fod kan muntre sig med.