--> Untitled Page




Udskriv
 
 

 

Specifikationer
Pris SAD:
Pris SAD(SE):
Pris XAD:
kr. 104.995
kr. 109.995
kr. 114.995
Motor: 2-cylindret parallel twin, vandkølet
Volumen: 670 cc/745 cc
Effekt: 48 hk (95/1/EC) v/6.250 om/min
55 hk (95/1/EC) v/6.250 om/min
Max. drej. moment: 62 Nm v/4.750 om/min
68 Nm v/4.750 om/min
Antal gear: 6
Transmission: Kæde
Stel: Stål
Sædehøjde: 830 mm
Tankvolumen: 14,1 liter
Farve: SAD: Graphite Black - Pearl Glare White - Victory Red - Special Edition Graphite Black (LED-version) - Special Edition Matt Gunpowder Metallic (LED-version)
XAD: Matt Pearl Glare White - Candy Arcadian Red - Sword Silver Metallic - Matt Gunpowder Metallic - Glint Wave Blue Metallic
 
 
Se katalog online: (Honda 2016)
 

Vil man helt slippe for arbejdet med at skifte gear, så leveres NC 750 modellerne SA og XA med dobbeltkobling og automatgear ved hjælp af systemet Dual Clutch Transmission (DCT). Systemet passer perfekt til motorkonceptet med den sejtrækkende 2-cylindrede 270 graders twin, der har godt med moment i sine relative lave omdrejningstal. NC 750 SAD og XAD er forsynet med anden-generations versionen af Hondas DCT gearkasse, som på smarteste vis er integreret i motorkonstruktionen. Transmissionen fungerer på tre måder. D (Drive) er den benzinøkonomiske og afslappede indstilling, S (Sport) en mere sportslig indstilling, der tillader motoren flere omdrejninger før gearskifte – begge indstillinger kører fuldautomatisk, og man behøver ikke at koncentrere sig om gearskift. I MT (Manual Transmission) indstilling skifter man manuelt op og ned på kontakterne på venstre side på styret. Til 2016 er DCT systemets S indstilling udvidet med tre niveauer (S1, S2 og S3) for at give køreren en bredere sportslig oplevelse med automatik-gearskiftesystemet. For mere glidende overgange ved gas pålægning og lukning af gas er koblingen udstyret med systemet ”Adaptive Clutch Capability Control”, og det er nu hurtigere at indlægge D indstillingen fra N (Neutral), når man har drejet tændingen. Som altid med DCT transmissioner påvirkes benzinforbruget ikke negativt – snarere tværtimod.