--> Untitled Page




Udskriv
 
 
Specifikationer
Pris: kr. 259.995
Motor: 4-cylindret V-motor, vandkølet
Volumen: 1.237 cc
Effekt: 129 hk (95/1/EC) v/7.750 om/min
Max. drej. moment: 126 Nm v/6.500 om/min
Antal gear: 6
Transmission: Kardan
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 850 mm
Tankvolumen: 21,5 liter
Farve: Digital Silver Metallic - Pearl Cosmic Black - Two-tone red (SE)
 
 
Se katalog online: (Honda 2016)
 

Honda VFR 1200-serien sætter nye standarder på en række områder, men D-versionerne vender op og ned på den traditionelle opfattelse af motorcykelkørsel. Mange har gennem tiden forsøgt sig med automatiske eller semi-automatiske gearkasser på motorcykler, men alle uden større succes. Det forhold har Honda vendt med introduktionen af Dual Clutch Transmission (DCT), der er konstrueret superkompakt ved at lade gearkassens to gearaksler løbe inden i hinanden og montere to koblinger uden på. Dobbeltkoblingsgearkassen på VFR 1200 X Crosstourer giver en total vægtforøgelse på blot 10 kg i forhold til standardmodellen – det på trods af behovet for en decideret mekanisk håndbremse med en ekstra bremsekaliber, der fungerer på den bageste bremseskive. Gearkassen betjenes udelukkende fra styret, hvor man i højre side vælger henholdsvis mellem AT (Automatisk Transmission) eller MT (Manuel Transmission) og mellem N (frigear), D (for maksimal benzinøkonomi) eller S (for sportslig kørsel). I venstre styrside sidder to skifteknapper til manuelt gearskifte og et betjeningsgreb til håndbremsen. Til 2016 er den sportsligere S mode, der trækker motoromdrejningerne højere op før gearskifte og skifter tidligere ned for større motorbremse, udvidet med 3 nye motormappings, så du får nu en endnu bredere vinkel på det at køre din VFR 1200 XD Crosstourer sportsligt. Desuden kan DCT-gearkassen nu aflæse kørsel i eksempelvis bjerge med stejle op- og nedkørsler, og systemet tilpasser automatisk gearvalget afhængig af forholdene.