Accepter cookies fra Honda-MC.dk For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér

Forgot your password?

CRF1000LD Africa Twin

CRF1000L Africa Twin fås også med Hondas unikke dobbeltkoblingssystem, Dual Clutch Transmission (DCT), som er specielt udviklet til modellen. DCT-systemet sørger for, at gearskiftene under acceleration ikke lader dig miste hverken kraft eller fart. DCT-gearkassen aflæser kørslen i eksempelvis bjerge med stejle op- og nedkørsler, og systemet tilpasser automatisk gearvalget, afhængigt af forholdene. Ved at aktivere en G-knap i højre side af instrumentpanelet vælger man DCT-transmissionens offroad-funktion, som forbedrer vejgrebet, styringen af maskinen og giver et endnu hurtigere gearskifte.

Kort sagt tilbyder DCT-versionen optimal kontrol under offroadkørsel. Og vil man have følelsen af gearskiftet i foden frem for i fingrene, tilbyder Honda Access tilbehørsprogrammet et ”manuelt” gearskifte via traditionel gearpedal under venstre fod.

Forhandlerinformation:





kr. 209.954,88

Specifikationer

Motor

Motortype

Vandkølet 2-cylindret paralleltwin-motor

Volumen

998 ccm

Boring x slag

92 x 75,1 mm

Kompression

10:1

Antal ventiler

8 dohc

Effekt

95 hk (95/1/EC) ved 7.500 o/m

Max. moment

98 Nm ved 6.000 o/m

Transmission

Geartype

DCT

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Aluminium

Dækstørrelse for, bag

90/90-21, 150/70-18

Forbremse

Dobbeltskiver 310 mm

Bagbremse

Enkeltskive 256 mm

Akselafstand

1.575 mm

Sædehøjde

850-870 mm

Vægt køreklar

242 kg

Tankvolumen

18,8 liter

Benzinforbrug

21,8 km/l (WMTC-måling)

Co2

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre - ABS-bremser - Traction control - Håndbeskyttelse - Selectable rear ABS - Justerbar sædehøjde

Beskrivelse

CRF1000L Africa Twin fås også med Hondas unikke dobbeltkoblingssystem, Dual Clutch Transmission (DCT), som er specielt udviklet til modellen. DCT-systemet sørger for, at gearskiftene under acceleration ikke lader dig miste hverken kraft eller fart. DCT-gearkassen aflæser kørslen i eksempelvis bjerge med stejle op- og nedkørsler, og systemet tilpasser automatisk gearvalget, afhængigt af forholdene. Ved at aktivere en G-knap i højre side af instrumentpanelet vælger man DCT-transmissionens offroad-funktion, som forbedrer vejgrebet, styringen af maskinen og giver et endnu hurtigere gearskifte.

Kort sagt tilbyder DCT-versionen optimal kontrol under offroadkørsel. Og vil man have følelsen af gearskiftet i foden frem for i fingrene, tilbyder Honda Access tilbehørsprogrammet et ”manuelt” gearskifte via traditionel gearpedal under venstre fod.

Se fabriksnye Honda motorcykler

Følg os på Facebook

Loading icon