Forgot your password?

CBR1000RR Fireblade SP2

Modelårgang: 2017 -

Key-points:

Inertial measurement unit (IMU)
Honda Selectable Torque Control  - 9 level (HSTC) (ekstra settings)
Accelerator Pos. Sensor (APS)
Power selector (ekstra settings)
Wheelie control (ekstra settings)
Selectable engine brake (ekstra settings)
Riding Mode Select  System (RMSS) (ekstra settings)
Quickshift
Downshift assist
Öhlin Electronic Control (S-EC) affjedring (ekstra settings)
Nyt ABS system
Brembo bremser
Titanium brændstoftank
Modificeret topstykke
Racing kit 
Marchesini fælge
 

Vejledende udsalgspris

kr. 429.995

Se alle forhandlere Find tilbehør

Specifikationer

Motor

Motortype

Vandkølet 4-cylindret rækkemotor

Volumen

999 ccm

Boring x slag

76 x 55,1 mm

Kompression

13,01:1

Antal ventiler

16 dohc

Effekt

N/A

Max. moment

N/A

Transmission

Geartype

Manuel

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Aluminium

Dækstørrelse for, bag

120/70 ZR17, 190/50 ZR17

Forbremse

Dobbeltskiver 320 mm

Bagbremse

Enkeltskive 220 mm

Akselafstand

1.404 mm

Sædehøjde

820 mm

Vægt køreklar

N/A

Tankvolumen

16 liter

Benzinforbrug

N/A km/l (WMTC-måling)

Udstyr

Standardudstyr

Inertial measurement unit (IMU), Honda Selectable Torque Control - 9 level (HSTC) (ekstra settings), Accelerator Pos. Sensor (APS), Power selector (ekstra settings), Wheelie control (ekstra settings), Selectable engine brake (ekstra settings), Riding Mode Select System (RMSS) (ekstra settings), Quickshift, Downshift assist, Öhlin Electronic Control (S-EC), affjedring (ekstra settings), Nyt ABS system, Brembo bremser, Titanium brændstoftank, Modificeret topstykke, Racing kit, Marchesini fælge,

Beskrivelse

I 1992 revolutionerede Honda Super Sport-klassen med CBR900RR Fireblade med en perfekt balance mellem vægt og power. I løbet af de følgende 25 år har Fireblade set mange forandringer og været igennem mange evolutioner. Hver gang understøttet af begrebet ”Total Control”. Hver generation er bygget på arven fra den oprindelige Fireblade, hvilket har givet en fremragende afbalanceret pakke, der har fungeret utrolig godt på banen, men endnu vigtigere, er unik på den åbne landevej. 2017 markerer 25-året med lancering af tre versioner CBR1000RR Fireblade. Hondas ingeniører har været tro mod de første principper i det oprindelige projekt – kræfter vs. vægt, og en vægtreduktion på 15 kg og en øget power på 10 hk har gjort Fireblade til den maskine i klassen med det bedste forhold mellem vægt og kræfter. Således er 2017 Fireblade betydeligt lettere end den tidligere model, har flere kræfter og er fuldt udstyret med en banebrydende elektronikpakke, der understøtter projektet - ”Total Control”.

De tre nøgle-faktorer for den nye Fireblade er mindre vægt, mere kraft og elektronik til at hjælpe føreren, uanset hvor og hvordan man kører. Fireblade SP2 er til forskel fra SP med guldfarvede Marchesini hjul (reduktion i vægt for-/baghjul 18/9%). Men de reelle forskelle – og hvad der giver Fireblade SP2 det ultimative racing-potentiale – ligger i motoren og de dele, der kan tilkøbes i de særskilte Race-kits. Mens cylinderens boring på 76 mm er identisk med SP, har Fireblade SP2 topstykke 1mm større (31,5 mm) diameter indsugningsventiler og 1,5 mm større (25,5 mm) diameter udstødningsventiler. SP2’s har samme kompressionsforhold – 13,0:1, men bruger optimerede ventil- og forbrændingskamre til at øge effekten. Stemplerne bruger et eksklusivt topdesign med varmebehandling, der styrker området omkring krydspinden, som er 2,5 mm kortere og 8 g lettere pr. cylinder. Motorteknologien er afledt direkte fra Hondas RC213V MotoGP-maskine. Elektronikken på Fireblade SP2 er den samme som på SP, men med eksklusive SP2 indstillinger.

 

Se alle vores modeller

Loading icon

Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér