CBR1000RR-R Fireblade
Modelårgang: 2020 -
Vejledende udsalgspris: 354.295 kr.
Du kender ikke begrebet næstbedst. Det gør vi heller ikke. Det er derfor, vi begyndte at køre ræs i starten af 1960'erne, og det er derfor, vi kører racerløb i dag. Konkurrence er altid en udfordring, men det er også det, der skaber forbedringer. Hæver barren. Din. Vores.
Specifikationer
Motor
Motortype
Væskekølet, L4 DOHC
Volumen
999,9 ccm
Boring x slag
81 mm x 48,5 mm
Kompression
13,0:1
Antal ventiler
4
Effekt
217,5 hk ved 14.500 o/m
Max. moment
113 Nm ved 12.500 o/m
Transmission
Geartype
Manuel
Antal gear
6
Kraftoverførsel
Kæde
Dimensioner
Stel
Aluminium
Dækstørrelse for, bag
120/70-ZR17 / 200/55-ZR17
Forbremse
330 mm dobbelt skive med radial-monteret Nissin 4-stemplet bremsekalibre
Bagbremse
220 mm enkelt skive med Brembo® 2-stemplet kaliber
Akselafstand
1.455 mm
Sædehøjde
830 mm
Vægt køreklar
201 kg
Tankvolumen
16,1 liter
Benzinforbrug
15,87 km/l
Co2
148 g/km
Udstyr
Standardudstyr
Startspærre (HISS) - 3-level elektronisk styrdæmper (HESD) - 6-akset Inertial Measurement Unit (IMU) - Throttle by wire - Honda Selectable Torque Control (HSTC) - Fuldfarve 5” TFT-skærm - 2-level ABS - Riding Mode Select System (RMSS) inkl. Power control - Engine brake og Wheelie Control - Winglets - Akropovic Titanium udstødning - Smart Key
Beskrivelse
Konkurrence har skabt den nye CBR1000RR-R Fireblade. Vi startede ikke fra bar bund. Vi brugte vores ultimative symbol for alt, vi ved om hastighed på to hjul: RC213V MotoGP-maskinen og den beslægtede RC213V-S til gadebrug som teknologisk grundlag. CBR1000RR-R Fireblades helt nye motor med høj effekt, høje omdrejninger – dog stadig en 4-cylindret rækkemotor – har meget tilfælles med racermaskinerne. Det 1000 ccm store, væskekølede DOHC-design deler boring og slaglængde med RC213V-S og inkluderer semi-cam knastdrev, knaststyrede vippearme, smedede aluminiumsstempler og titanium plejlstænger.
Den leverer exceptionel kontrol gennem en opgraderet state-of-the-art elektronikpakke, der bl.a. indeholder en 6-akses Inertial Measurement Unit (IMU), optimeret HSTC, justerbar Launch Control, 2-niveau ABS, 5'' TFT-display og Honda Smart Key. Et helt nyt chassis er udført med en diamond-style ramme af aluminium og en RC213V S-baseret svingarm, fuld Showa-affjedring, opdateret HESD med tre niveauer og nye Nissin-bremser. Og vi har trukket kraftigt på vores MotoGP-erfaring for at producere et chassis, der modvirker ”drag”, og samtidig optimerer håndteringen ved høj hastighed ved hjælp af winglets.
Den medfølgende brugermanual til denne motorcykel er på engelsk.