CBR650R
Modelårgang: 2021 -
Vejledende udsalgspris: 112.995 kr.
CBR650R tager udgangspunkt i Fireblade SuperSport-stilen med tilføjelse af dens helt egne detaljer. Racerløbs-DNA’et er blevet rendyrket, så den leverer en mere aggressiv præstation på vejene. Den maksimale kraft er på hele 95 hk (og derudover er der en nem 48 hk-konvertering for A2-kørekortsindehavere). Med et moment på 63,4 Nm og et omdrejningstal på 12.000 o/m, er den førende i sin kategori, når det kommer til kraft-til-vægt-forholdet. Men det er måden, som CBR650Rs 4-cylindrede 16-ventils DOHC-motor leverer, der fanger opmærksomheden. Først er der det bløde sug i mellemområdet og derefter det uimodståelige brøl, når omdrejningerne er i top. En assist/slipper kobling gør de opadgående gearskift nemmere og klarer hårde nedadgående gearskift, mens Honda Selectable Torque Control (HSTC) sørger for et godt vejgreb.
Specifikationer
Motor
Motortype
Vandkølet 4-cylindret rækkemotor
Volumen
649 ccm
Boring x slag
67 x 46 mm
Kompression
11.6:1
Antal ventiler
16 DOHC
Effekt
95 hk ved 12.000 o/m
Max. moment
63 Nm ved 9.500 o/m
Transmission
Geartype
Manuel med slipperkobling
Antal gear
6
Kraftoverførsel
Kæde
Dimensioner
Stel
Steel diamond
Dækstørrelse for, bag
120/70 ZR17M, 180/55 ZR17M
Forbremse
Dobbelt 310 mm skiver med radial monteret 4-stemplet kaliber
Bagbremse
Enkelt 240 mm skive med 1-stemplet kaliber
Akselafstand
1450 mm
Sædehøjde
810 mm
Vægt køreklar
208 kg
Tankvolumen
15,4 liter
Benzinforbrug
20,4 km/l
Co2
Udstyr
Standardudstyr
Startspærre (HISS) - Slipperkobling - Digital instrumentering med speedometer, omdrejningstæller, dual trip meter, brændstofniveau og forbrug, ur og skifte- og gearindikator - ABS-bremser – LED for og bag
Beskrivelse
CBR650R tager udgangspunkt i Fireblade SuperSport-stilen med tilføjelse af dens helt egne detaljer. Racerløbs-DNA’et er blevet rendyrket, så den leverer en mere aggressiv præstation på vejene. Den maksimale kraft er på hele 95 hk (og derudover er der en nem 48 hk-konvertering for A2-kørekortsindehavere). Med et moment på 63,4 Nm og et omdrejningstal på 12.000 o/m, er den førende i sin kategori, når det kommer til kraft-til-vægt-forholdet. Men det er måden, som CBR650Rs 4-cylindrede 16-ventils DOHC-motor leverer, der fanger opmærksomheden. Først er der det bløde sug i mellemområdet og derefter det uimodståelige brøl, når omdrejningerne er i top. En assist/slipper kobling gør de opadgående gearskift nemmere og klarer hårde nedadgående gearskift, mens Honda Selectable Torque Control (HSTC) sørger for et godt vejgreb.
Og da en sportsmaskine med høje omdrejninger skal levere i svingene, er CBR650Rs chassis skarpere, den er 5 kg lettere, hvilket sørger for en hurtigere og mere adræt styring fra side til side, mens USD-gaflen i den nye 41 mm Showa Separate Fork Function (SFF) giver en smidig affjedringsrespons. Den ellipseformede rammes stivhed er fintunet for optimal feedback for- og bag. 120/70-17 og 180/55-17 for- og baghjulene leverer et vejgreb, der svarer til en motorcykel i superbikeklassen. For at matche den forbedrede motor- og affjedringspræstation har CBR650R dobbelt radialt monterede, 4-stemplet kaliber, der griber om flydende skiver på 310 mm, mens 2-kanals ABSkontrollerer nedbremsningen på både våd og tør vej. Alle ture på CBR650R er beriget med adrenalin. Udseendet fortil er rendyrket sport, styrets clip-on ligger under øverst gaffelbro og instrumenterne har et digitalt LCD-display med gearpositions- og gearskifteindikator.
Den medfølgende brugermanual til denne motorcykel er på engelsk.