Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér

Forgot your password?

CRF1000LD Africa Twin

Modelårgang: 2018 -

Vejledende udsalgspris: 219.995 kr.

 

Hele ånden bag Africa Twin er eventyrlyst. Denne maskine har et råt og offroad orienteret udseende – slank, agil og let. For 2018 er motoren opdateret med forbedret indsugningssystem og udstødning for mere respons i mellemområdet og ikke mindst mere lyd.

Specifikationer

Motor

Motortype

Vandkølet 2-cylindret rækkemotor

Volumen

998 ccm

Boring x slag

92 x 75,1 mm

Kompression

Antal ventiler

8 dohc

Effekt

95 hk (95/1/EC) ved 7.500 o/m

Max. moment

99 Nm ved 6.000 o/m

Transmission

Geartype

DCT (Dual Clutch Transmission)

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Aluminium

Dækstørrelse for, bag

90/90-21, 150/70-18

Forbremse

Dobbeltskiver 310 mm

Bagbremse

Enkeltskive 256 mm

Akselafstand

1.575 mm

Sædehøjde

850-870 mm

Vægt køreklar

240 kg

Tankvolumen

18,8 liter

Benzinforbrug

21,3 km/l

Co2

109 g/km

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre (HISS) - ABS-bremser – Traction Control - Honda Selectable Torque Control (HSTC) - Håndbeskyttelse – TWB med 3 køreprogrammer, Slipperkobling (manuel)

Beskrivelse

Hele ånden bag Africa Twin er eventyrlyst. Denne maskine har et råt og offroad orienteret udseende – slank, agil og let. For 2018 er motoren opdateret med forbedret indsugningssystem og udstødning for mere respons i mellemområdet og ikke mindst mere lyd. Throttle By Wire kombineret med tre køreprogrammer og HSTC giver rig mulighed for at tilpasse motorkarakteristikken til underlag og terræn. Slipperkobling og nyt LCD-display trækker stærke associationer til Dakar-scenen.

Africa Twin byder på stor alsidighed og kan bruges til forskellige formål. Hvad enten dit formål er dagligdagskørsel eller eventyrlige rejser igennem uudforsket terræn, får du i Africa Twin den perfekte rejsemakker. 

Africa Twin fås også med Hondas unikke dobbeltkoblingssystem, Dual Clutch Transmission (DCT), som her er specielt udviklet til modellen. DCT-systemet sørger for, at gearskiftene under acceleration ikke lader dig miste hverken kraft eller fart. DCT-gearkassen aflæser kørslen i eksempelvis bjerge med stejle op- og nedkørsler, og systemet tilpasser automatisk gearvalget, afhængigt af forholdene. Ved at aktivere G-Mode (Gravel) i højre side af instrumentpanelet vælger man DCT-transmissionens offroad-funktion, som forbedrer vejgrebet, styringen af maskinen og giver et endnu hurtigere gearskifte. Kort sagt tilbyder DCT-versionen optimal kontrol – også under offroad-kørsel.

Følg os på Facebook

Loading icon