Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér

Forgot your password?

CBR1000RR Fireblade SP

Modelårgang: 2019 -

Vejledende udsalgspris: 371.985 kr.

Honda Fireblade SP tager total kontrol på højeste niveau til et endnu højere niveau. Med sine 195 kg er den endnu lettere end Firebladen og har det samme motor-output, men den er den første Honda-motorcykel, der er udstyret med semiaktiv Öhlins Electronic Control (S-EC) – 43 mm NIX30-gafler og TTX36-støddæmper – plus Öhlins Objective Based Tuning interface (OBTi).

 

Specifikationer

Motor

Motortype

Væskekølet 4-cylindret rækkemotor

Volumen

999 ccm

Boring x slag

76 x 55,1 mm

Kompression

13,01:1

Antal ventiler

16 DOHC

Effekt

192 hk ved 13.000 o/m

Max. moment

114 Nm ved 11.000 o/m

Transmission

Geartype

Manuel

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Aluminium

Dækstørrelse for, bag

120/70 ZR17, 190/50 ZR17

Forbremse

Dobbeltskiver 320 mm

Bagbremse

Enkeltskive 220 mm

Akselafstand

1.405 mm

Sædehøjde

832 mm

Vægt køreklar

196 kg

Tankvolumen

16 liter

Benzinforbrug

17,5 km/l

Co2

132 g/km

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre (HISS), Elektronisk styrdæmper, Inertial Measurement Unit (IMU), Honda Selectable Torque Control (HSTC), ABS, Riding Mode Select System (RMSS)

Beskrivelse

Honda Fireblade SP tager total kontrol på højeste niveau til et endnu højere niveau. Med sine 195 kg er den endnu lettere end Firebladen og har det samme motor-output, men den er den første Honda-motorcykel, der er udstyret med semiaktiv Öhlins Electronic Control (S-EC) – 43 mm NIX30-gafler og TTX36-støddæmper – plus Öhlins Objective Based Tuning interface (OBTi).

Den har desuden en kompakt 16 liters brændstoftank i titanium og Brembo monobloc-radialmonterede bremsekalibre med 4 stempler. En 5-akset inertial målingsenhed (IMU) fungerer gennem en ECU til styring af alle maskinens elektroniske kørselshjælpemidler. Hondas Selectable Torque Control (HSTC) er blevet forbedret til 2019, så den leverer en blødere og mere diskret intervention ved aggressiv banekørsel plus en helt separat wheelie-styring, der administreres via TFT-skærmen.

Gasrespons– samt motorreaktionen ved lukket gasspjæld ved indgang til et sving er blevet skærpet, og der er et kraftigere moment ved udgang af et sving - takket været input fra HRC. ABS’en er ligeledes blevet optimeret, så den giver ultimativ kontrol og bremseevne ved høje hastigheder. Med det skarpt vinklede logo hylder Fireblade SPs Grand Prix-røde HRC-Tricolour Hondas racertradition og -historie og er i 2019 defineret af mere iøjnefaldende hvide og blå accentstriber.

Følg os på Facebook

Loading icon