Forgot your password?

NC700SD

Modelårgang: 2012 - 2013

Det var oplagt for Honda at præsentere New Concept modellerne med DCT transmission. Motorkonceptet med den 2-cylindrede 270 graders twin motor passer perfekt til formålet med sit relative lave maksimale omdrejningstal og gode drejningsmoment ved lave omdrejninger.

Specifikationer

Motor

Motortype

2-cylindret parallel twin, vandkølet

Volumen

670 ccm

Boring x slag

73 x 80 mm

Kompression

10,7:1

Antal ventiler

4

Effekt

48 hk (95/1/ EC) v/6.250 o/m

Max. moment

62 Nm v/4.750 o/m

Transmission

Geartype

DCT

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Stål

Dækstørrelse for, bag

N/A

Forbremse

Skive

Bagbremse

Skive

Akselafstand

1.540 mm

Sædehøjde

830 mm

Vægt køreklar

228 kg

Tankvolumen

14,1 liter

Benzinforbrug

27,9 km/liter (WMTC måling)

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre – ABS-bremser

Beskrivelse

Det var oplagt for Honda at præsentere New Concept modellerne med DCT transmission. Motorkonceptet med den 2-cylindrede 270 graders twin motor passer perfekt til formålet med sit relative lave maksimale omdrejningstal og gode drejningsmoment ved lave omdrejninger. NC 700 SAD & XAD er forsynet med anden-generations versionen af Hondas DCT gearkasse, som på smarteste vis er integreret i motorkonstruktionen. I modsætning til på VFR1200 FD, har man her af pladsmæssige grunde valgt at placere en kobling bagved tandhjulet til primærtransmissionen og en foran, hvorved man har undgået at skulle ændre selve krumtaphuset. Transmissionen fungerer på tre måder: D (drive) den benzinøkonomiske og afslappede indstilling, S (sport) den mere sportslige indstilling, der tillader motoren lidt flere omdrejninger før gearskifte. Begge er indstillinger hvor man kører fuldautomatisk og ikke behøver at koncentrere sig om gearskift, og endelig MT funktionen hvor man selv skifter manuelt op og ned på kontakterne på venstre side på styret.

Som altid med DCT transmissioner påvirkes benzinforbruget ikke negativt, og DCT udgaven af NC 700 kan lige som sin manuelle søsterversion prale af at være hurtigere fra 0-120 km/t end CBF600 SA med 78 hk. Dette forhold illustrerer tydeligt, at effekt ikke er altafgørende for en motorcykels præstationer, mere vigtigt er en kombination af et godt momentforløb og den rigtige udveksling, både i primær og sekundær transmissionen, et forhold DCT transmissionen formår at udnytte optimalt.

 

Se alle vores modeller

Loading icon

Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér