Forgot your password?

NC750X

Modelårgang: 2014 - 2015

NC serien er fælles om motorkoncept, stel, bremser og hjul og en af projektgruppens opgaver var udviklingen af en gadeorienteret on/off model. 

Specifikationer

Motor

Motortype

Volumen

745 ccm

Boring x slag

77 x 80 mm

Kompression

10,7:1

Antal ventiler

4

Effekt

55 hk (95/1/EC) v/6.250 om/min

Max. moment

68 Nm v/4.750 om/min

Transmission

Geartype

Manuel

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Stål

Dækstørrelse for, bag

N/A

Forbremse

Skive

Bagbremse

Skive

Akselafstand

1.540 mm

Sædehøjde

830 mm

Vægt køreklar

219 kg

Tankvolumen

14,1 liter

Benzinforbrug

28,9 km/liter (WMTC måling)

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre – ABS-bremser

Beskrivelse

NC serien er fælles om motorkoncept, stel, bremser og hjul og en af projektgruppens opgaver var udviklingen af en gadeorienteret on/off model. NC750XA adskiller sig ud over det designmæssige ved en 15 mm længere akselafstand, 33,5 mm længere vandring i affjedringen for og bag og en sædehøjde der er 40 mm højere end søstermodellerne. Fælles er at stellets udformning giver mulighed for en lav placering af 14,1 liters benzintanken, der tankes via et tankdæksel under passagersædet. Med denne tankvolumen opnås en rækkevidde på næsten 400 kilometer. Den traditionelle benzintank er også her afløst af et aflåseligt 21 liters bagagerum, der kan rumme en full-face hjelm.

Honda har i forbindelse med udviklingen af NC serien, lånt teknologi fra flere steder i Honda koncernen, dels som beskrevet i indledningen fra bilproduktionen, men også fra bådmotorproduktionen. Den unikke 270 graders krumtap får sin endelige form under produktionen, ved brug af en speciel patenteret metode, der oprindelig var udviklet til en Honda V6 bådmotor. Man ”vrider” simpelthen krumtappen i produktionen inden den er kølet helt ned og opnår derved formen. 270 graders konceptet giver en gangkultur der minder om en V-twin og tilføjer NC750 mindre vibrationer end en 180 graders krumtap og mere personlighed end en 360 graders krumtap. I 2014 versionen har Honda forøget boringen med 5 mm hvilket giver et slagvolumen på 745 cc og man har også valgt at forsyne den større motor med en ekstra balance aksel, NC750XA har desuden fået et ændret sæde og ekstra instrumentering i form af forbrugsmåler og gearindikator. En ændret lyddæmper, et justerbart forbremsegreb og ny type on/off dækmontering fuldender opdateringen. 

Se alle vores modeller

Loading icon

Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér