Accepter cookies fra Honda-MC.dk

For at du får den bedste oplevelse hos Honda-MC bruger vi cookies. Ved brug af sitet accepterer du brugen af cookies

Acceptér

Forgot your password?

NC750XD

Modelårgang: 2018 -

Vejledende udsalgspris: 99.995 kr.

Honda har i forbindelse med udviklingen af NC-serien lånt teknologi fra flere steder i Honda koncernen. Dels fra bilproduktionen, dels fra bådmotorproduktionen. Med samarbejdet med Honda biler, den ekstra bagageplads under tankattrappen og ikke mindst den specielle motorkarakteristik skiller NC750X sig ud fra normen.

Specifikationer

Motor

Motortype

Vandkølet 2-cylindret paralleltwin motor

Volumen

745 ccm

Boring x slag

77 x 80 mm

Kompression

10,7:1

Antal ventiler

8 ohc

Effekt

55 hk (95/1/EC) ved 6.250 o/m

Max. moment

68 Nm ved 4.750 o/m

Transmission

Geartype

DCT (Dual Clutch Transmission)

Antal gear

6

Kraftoverførsel

Kæde

Dimensioner

Stel

Stål

Dækstørrelse for, bag

120/70 ZR17, 160/60 ZR17

Forbremse

Enkeltskive 320 mm

Bagbremse

Enkeltskive 240 mm

Akselafstand

1.535 mm

Sædehøjde

830 mm

Vægt køreklar

230 kg

Tankvolumen

14,1 liter

Benzinforbrug

28,6 km/l

Co2

81 g/km

Udstyr

Standardudstyr

Startspærre (HISS) - ABS-bremser - 22 liters opbevaringsrum – LED for/bag - Honda Selectable Torque Control (HSTC)

Beskrivelse

Honda har i forbindelse med udviklingen af NC-serien lånt teknologi fra flere steder i Honda koncernen. Dels fra bilproduktionen, dels fra bådmotorproduktionen. Med samarbejdet med Honda biler, den ekstra bagageplads under tankattrappen og ikke mindst den specielle motorkarakteristik skiller NC750X sig ud fra normen. Den er økonomisk og praktisk orienteret, men den gadeorienterede on/off model med længere akselafstand, længere fjedervandring og højere frihøjde end søstermodellerne gør bare fornøjelsen større, når asfalten slipper op. D-modellen er udstyret med dobbeltkobling og automatgear ved hjælp af systemet Dual Clutch Transmission (DCT). Som altid med DCT transmissioner påvirkes benzinforbruget ikke negativt – snarere tværtimod. I 2018 opdateres NC750X med Honda Selectable Torque Control, og omdrejningerne er blevet hævet til 7.500 om/min. for at muliggøre en bedre ydeevne i motorens højere omdrejningsområde. NC750XD er opdateret med "Adaptive Clutch Capability Control", der sikrer en uovertruffen og naturlig overgang i gearskiftet. Denne feature kendes blandt andet fra Africa Twin og Crosstourer.

Følg os på Facebook

Loading icon