2024 Honda motorcykel lineup med CB1000 Hornet, flankeret af CBR600RR og NX500, fremviser en blanding af stil, ydeevne og innovation, klar til ethvert eventyr på vejen.

Honda 2024 nyheder

Gå på opdagelse i vores nye motorcykler

2024 Honda CB1000 Hornet fremviser sin aggressive stil og Fireblade-inspirerede præstationer, med karakteristisk bredskuldret tank og skarpe linjer, klar til at dominere både byens gader og snoede landeveje.

CB1000 Hornet

Efter den slagkraftige CB750 Hornet, har en helt ny Hornet spredt sine vinger, udstyret med aggressivt afpillet stil, forbløffende firecylindret CBR Fireblade ydeevne, et chassis af høj specifikation og førsteklasses udstyr.

2023 CB750 bragte det stemningsfulde Hornet-navn tilbage til Europa. Og dens kombination af stram street fighter silhuet, ophidsende kraft og knivskarp smidighed har med rette indhentet masser af ros og imponerende salgstal, hvilket gør den til 2023’s bedst sælgende nøgenmotorcykel i Europa indtil dato gennem august.

Nu, for 2024, har Hornet-familien udvidet med introduktionen af ikke én, men to spændende nye medlemmer. Med CB500 Hornet, der tager sin plads ved siden af CB750 Hornet, er det nye CB1000 Hornet, som leder trioen og skruer spændingen op til maksimum. Drevet af den formidabel motor fra 17-årsmodellen CBR1000RR Fireblade og designet som en potent cocktail af stærk linje-4 motorpræstation og ultra-skarp håndtering, leverer CB1000 Hornet maksimal køreglæde fra den travle byblok til snoede bagveje.

Designet i Japan, er dens transformative udseende drevet af to ord: AGGRESSIV og REN. Anført af det gennemtrængende blik fra superkompakte dobbelte LED projektorforlygter, er Hornet-signatur brændstoftanken – med vingerne foldet fremad – bredskuldret foran, men skærer radikalt ind til bagsiden, spejlet af den minimale sædeenhed, der understreger det traditionelle smal-taljede Hornet-look. Den nye ramme bruges også som et designelement, men er subtilt sortud – ligesom det rørformede trællis-stil baghjulsunderstel.

CB1000 Hornets enorme præstationspotentiale, specifikationer af høj kvalitet, kompakte dimensioner og forfriskende nye stil gør den svær at ignorere, især for de ryttere med en mellemliggende kapacitets nøgenmotorcykel, der søger deres næste skridt op ad stigen.

Honda CBR600RR 2024 i aktion, udstyret med avanceret MotoGP elektronik og i de ikoniske Honda Racing farver, klar til at tage føringen på både bane og vej.

CBR600RR

Honda's CBR600RR er tilbage på de europæiske veje med sin stolte racingarv. Efter at have domineret FIM World Super Sports mesterskaber og nationale mesterskaber, trak den sig tilbage fra det europæiske marked i 2017. Nu genintroduceres denne mellemvægts sportsklassiker, komplet med MotoGP-inspireret elektronik og aerodynamik, i Europa for 24YM som en rendyrket og enestående sportsmaskine.

Denne ikoniske motorcykel leverer 89kW fra sin 599cc firecylindrede motor, udstyret med assist/slipper kobling og standardmonteret quickshifter.

Elektronikpakken, som omfatter Throttle By Wire, 9-trins Honda Selectable Torque Control (HSTC), Wheelie Control og Rear Lift Control, er hentet direkte fra topmodellerne RC213V-S og CBR1000RR-R Fireblade.

Hjertet i systemet er en 6-akslet Inertial Measurement Unit (IMU), der styrer alle systemerne, herunder Cornering ABS. Motorcyklen byder på 3 forudindstillede køremodes og 2 brugertilpassede modes til justering af motorstyrke, motorbremser, HSTC og Wheelie Control.

Chassiset består af en tvillingssøjle aluminiumsramme, 41mm Showa Big Piston forgaffel og Showa bagerste støddæmper med Unit Pro-Link. Firestemplede radialmonterede bremsekalibre sørger for bremsekraften, og en Honda Electronic Steering Damper (HESD) tilføjer ekstra stabilitet.

Den farverige TFT-skærm har Street, Circuit og Mechanic modes, plus Shift Up-indikator og omgangstidtager. Honda's Emergency Stop Signal (ESS) og Honda Ignition Security System (HISS) er også inkluderet.

24YM CBR600RR tilbydes i to farver: det diskrete Matt Ballistic Black Metallic og det karakteristiske Grand Prix Red HRC TriColour, der er synonymt med Honda Racing Corporation (HRC).

Den nye Honda NX500 2024 klar til eventyr, viser sin forbedrede acceleration og teknologi, perfekt til alsidig kørsel fra bygader til landeveje.

NX500

Honda CB500X, der debuterede i 2013, udgør sammen med CB500F og CBR500R en trio af tvillingcylindrede lette mellemvægtsmotorcykler med eventyrstil. Fra begyndelsen har den vist sig yderst alsidig og kompetent for en bred vifte af ejere.

Med en kraftfuld motor og et komfortabelt chassis har CB500X håndteret bykørsel og lange ture med lethed. 2016 bragte opdateringer som større tank og bedre vindbeskyttelse, mens 2019-modellen fik flere motor- og chassisforbedringer.

I 2022 blev den udstyret med avancerede Showa-gafler og en letvægts svingarm. Nu til 2024 forvandles den til NX500, som bygger på succesen med nye stilfulde opgraderinger og teknologiske forbedringer, samtidig med at holde fast i sit kernefundament.

NX500 fejrer Hondas crossover-arv og kommer med en forfinet motor, der nu inkluderer HSTC og ECU-forbedringer for skarpere acceleration, mens lettere hjul og forbedret affjedring løfter køreoplevelsen.

Den nye Honda CB500 Hornet 2024 i dynamisk pose, der viser sit aggressive design og teknologiske opdateringer, klar til at imponere på byens gader.

CB500 Hornet

CB500F, en nøgenmodel lanceret i 2013, fortsætter med at bevise værdien af Hondas klassiske opskrift: En livlig twin-motor i et let, sporty chassis. Velegnet til A2-kørekortindehavere, men tilbyder også masser af køreglæde for erfarne førere med overkommelige driftsomkostninger.

I 2019 fik den en skarpere stil og opdateret affjedring og bremser, og nu byder 2024 på CB500 Hornet, der skubber til grænserne med nyt aggressivt design og højteknologi.

Det nye CB500 Hornet fremstår friskt i 2024 med en 5-tommer TFT-skærm med Honda RoadSync og forbedringer som HSTC og ECU-optimering, der skærper accelerationen. Chassiset byder på kvalitetsgafler og avancerede bremsekalibre.

Honda CBR650R 2024 med sporty opdateringer og E-Clutch system, viser sin kraftfulde firecylindrede motor og avanceret teknologi, klar til at erobre vejen.

CBR650R elektrisk kobling

Drømmer du om den perfekt balance mellem adrenalinfyldt performance og hverdagspraktik, så drøm om Honda CBR650R. Lanceret i 2014 som CBR650F, har denne firecylindrede mellemvægter nu fået en 'R' til navnet og med det en mere sporty sjæl, klar til gadebrug.

Opgraderingen fra 'F' til 'R' er mere end blot et bogstav; det er et spring mod en ny æra for denne motorcykel. Med sin transformation har CBR650R cementeret sin status som en favorit i Europa og tegner sig for imponerende salgstal i 21YM, takket være forbrugerorienterede forbedringer og et større løft i foraffjedringen.

I 24YM tager CBR650R et skridt videre med opdateret stil og funktionalitet. Den og dens nøgne tvilling, CB650R, skriver historie som de første Hondas med det valgfrie E-Clutch-system, der øger køreglæden på tværs af færdighedsniveauer.

Den sportslige figur er skærpet med nye linjer, forlygte, sæder og bagparti, mens en ny 5-tommers TFT-skærm og Honda RoadSync tilbyder navigations- og smartphone-integration. Kraftfulde 70 kW og 63 Nm leverer velkendt firecylindret magi, med en 35 kW version til A2 licensindehavere.

Chassiset er uforandret, men komplet, optimalt til bykørsel og snoede veje med en ståldiamantramme, 41mm Showa affjedring og potente radialmonterede bremsesadler, der leverer præcis kontrol. CBR650R er ikke bare en motorcykel; den er en oplevelse, der venter på at blive udforsket.

2024 Honda CBR500R i Grand Prix Red, sporty med 'RR-R' design, avancerede funktioner og forbedret performance, klar til spænding på vejene.

CBR500R

Honda's CBR500R blæser ind i 2024 med et endnu mere slående 'RR-R' look og opdateringer, der booster dens appel som en 'lommeraket'. Lanceret i 2013 som en del af en trio, har CBR500R gennem årene fanget ungdommens hjerte med sin sporty karakter, mens den samtidig har bibeholdt lave driftsomkostninger.

Med et design og LED-forlygter inspireret af CBR1000RR-R, skærer CBR500R igennem som en mere fremadskuende model. Dens 5-tommers TFT-skærm integrerer smartphone-forbindelse via Honda RoadSync, styret af intuitivt venstre switchgear.

Den A2-kompatible motor med slipper kobling er blevet forbedret med Honda Selectable Torque Control (HSTC) og ECU-opdateringer for øget acceleration.

Chassiset fastholder de højkvalitets Showa 41mm SFF-BP USD gafler og har fået dual radialmonterede fire-stemplede bremsekalibre.

I tråd med opdateringerne i sine CBR-brødre, CBR1000RR-R Fireblade og den nye CBR600RR, kommer 24YM CBR500R i følgende farvevalg:

  • Grand Prix Red (Tricolour)
  • Matt Gunpower Black Metallic
Honda CBR1000RR-R Fireblade 2024 viser sin racingarv, avanceret aerodynamik og kraftfulde opdateringer, klar til at dominere både banen og vejen.

CBR1000RR-R Fireblade

Honda's banebrydende Fireblade har siden sin lancering i 1992 udviklet sig til en kraftfuld 1000cc sportsmotorcykel og har markeret sig både på racerbaner og ved Isle of Man TT. I 20YM tog Honda et skridt fremad og præsenterede to nye modeller, CBR1000RR-R Fireblade og CBR1000RR-R Fireblade SP, udviklet med Honda Racing Corporation for at føre legenden videre med fokus på uovertruffen baneydelse.

I 22YM fejrede Fireblade 30 år med motoropgraderinger der forstærkede accelerationen. Og nu i 24YM, udvikler Firebladen sig yderligere. Motor- og gearkasseopdateringer leverer et betydeligt løft i mellemområdet, sammen med forbedret gasrespons og ændringer i kørestillingen for at skabe en motorcykel, der er klar til sejr lige fra start, og som løfter køreoplevelsen på åben vej.

Firebladen leverer 113Nm i moment og topper med 160Kw i ydelse. Men det er leveringen af kraft gennem omdrejningerne, som virkelig er ændret, takket være HRC's udvikling. En ny Throttle By Wire (TBW) system forbedrer delgasskontrollen og motorbremsningen efter behov. Højere kompressionsforhold, justerede indsugningsporte, og optimeret ventiltiming sammen med lettere indmad øger ydelsen.

Den opdaterede udstødningssystem med Akrapovič lyddæmper sikrer effektiv lydregulering. Elektronikpakken byder på tre forudindstillede køremodes med tilpasningsmuligheder for ydelse og stabilitetskontroller. Chassiset er fint afbalanceret for at maksimere grebsniveauet og styrepræcisionen.

En sekselektromekanisk Inertial Measurement Unit (IMU) styrer alle elektroniske systemer, inklusive det elektroniske styrdæmper fra Honda (HESD).

Showa-fjedringen for og bag er af høj kvalitet, og Nissin bremsekalibre sammen med Cornering ABS med RACE mode øger sikkerheden.

Aerodynamikken er forbedret med nye vingeprofiler i kåben, og kørestillingen er optimeret for bedre kontrol. En 5-tommers TFT-skærm giver intuitiv kontrol, og Honda's Smart Key-system sammen med Emergency Stop Signal (ESS) øger bekvemmeligheden og sikkerheden.

2024 Honda GL1800 Gold Wing Tour i aktion, med luksuriøse funktioner og en slank profil, repræsenterer den bedste kombination af komfort og ydeevne på lange ture.

GL1800 Gold Wing Tour

Honda Gold Wing har gennemgået en evolution siden 1975, med en stadig stigende luksus, kvalitet og komfort. 2018-modellen brød med traditionen; den blev strømlinet, mere manøvredygtig og teknologisk avanceret med funktioner som 7-trins DCT. Den tiltrækker nu også en yngre skare.

I 2020 fik den forbedret komfort og i 2021 øget bærekapacitet og en lydopgradering, plus friske farver for 2024-modellen. Designet og teknikken blev fintunet i 2018 for at give en mere kompakt form og bedre køredynamik, inklusive elektronisk justerbar affjedring og en 24V sekscylindret motor, der byder på varierede køremodi og effektivitet.

Gold Wing Tour kombinerer ydeevne med komfort, såsom justerbar aerodynamisk kåbe og sæder med luksusbetræk. Teknologiske bekvemmeligheder som Smart Key, CarPlay™, Android Auto™ og Bluetooth™ runder af en total pakke af frihed og køreglæde.

2024 Honda NT1100 klar til eventyr, med sporty design og touring-funktioner som integrerede sidetasker og opvarmede håndtag, perfekt for lange rejser.

NT1100

Honda's NT1100, lanceret i 2022, rammer plet for dem, der søger en ren touringoplevelse med et sporty islæt, minus størrelsen på adventure-motorcykler. Det er det ideelle valg til effektiv pendling og er ivrig efter lange ture, og appellerer til nostalgien ved Hondas arv, mens den tiltrækker det yngre publikum med sin motor og ramme hentet fra Africa Twin, hvilket garanterer livlig ydeevne.

Kompakt og veludstyret, er NT1100's appel indlysende, som vist ved dens popularitet som Europas førende touringmotorcykel i 2023. For 2024 tilføjer den nye farveskemaer til sin tiltrækning.

Sammenfattet tilbyder NT1100 komfort og smidighed med et strømlinet design for optimal aerodynamik. Den praler af en 5-vejs justerbar skærm, vindafvisere, en 6,5-tommer TFT-touchskærm med smartphone-forbindelse, fartpilot, opvarmede håndtag, integrerede sidetasker og et centerstøtteben.

Ydelsesmæssigt har den en glat, kraftig to-cylindret motor med en rækkevidde på 400 km fra en 20L tank, balanceret af Hondas elektronikpakke, inklusive drejningsmomentkontrol, wheelie-kontrol og valgfri DCT, hvilket gør den til en touringmotorcykel, der virkelig skiller sig ud.

2024 Honda CRF1100L Africa Twin og Adventure Sports fremviser deres robuste design og opdateringer, klar til at tackle både asfalterede veje og off-road udfordringer.

CRF1100L Africa Twin og Adventure Sports

Honda CRF1100L Africa Twin og CRF1100L Africa Twin Adventure Sports byder på nye forbedringer i både ydelse og design til 2024-modellerne.

Begge motorcykler får en kraftforøgelse, hvor drejningsmomentet er øget med 7%, nu leveret tidligere i omdrejningsspektret. Africa Twin er nu tilgængelig med valgfri Showa EERA™ affjedring, mens Adventure Sports-modellen skifter fokus mere mod on-road kørsel med et 19-tommers forhjul og en kortere affjedringsvandring.

Designet har også fået en overhaling med en ny omfattende kåbe og en 5-trins justerbar skærm. Til de eventyrlystne tilbydes fire tilbehørspakker.

Den velkendte 1084cc parallel twin motor forbliver hjertet af Africa Twin-familien og får nu yderligere kraft i de lavere og midterste omdrejningsområder. Topkraften forbliver på 75Kw, mens maks drejningsmoment nu er 112Nm ved 5.500 omdr./min. Endvidere bidrager en ny udstødningsmuffe til en mere tilfredsstillende lyd ved lave omdrejninger og en stærkere bas ved højere omdrejninger.

Begge modeller tilbydes med manuel eller Dual Clutch Transmission (DCT), som er finjusteret til at understøtte den øgede motorpræstation, med tidligere nedgearing og en mere naturlig følelse ved start og mellem første og andet gear.

CRF1100L Africa Twin kommer nu med Showa EERA™ affjedring som valgmulighed og nye tubeless Metzler Karoo Street dæk som standard. Den nye Africa Twin vil være tilgængelig i Grand Prix Rød og Matt Ballistic Sort Metallic, mens Adventure Sports får yderligere farvemuligheder og opgraderinger som opvarmede håndtag og en ACC stikdåse som standard.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports får også et løft med en omdesignet frontkåbe og et nyt, tykkere sæde for bedre komfort på lange ture.

Med disse opdateringer bliver Honda's flagskib inden for eventyrmotorcykler endnu mere tiltalende for kørsel både on- og off-road.

2024 CB650R med Honda E-Clutch-teknologi og minimalistisk retrodesign, der kombinerer klassisk café racer-charme med moderne innovation.

CB650R Elektrisk kobling

Honda fornyer motorcykelverdenen med deres Neo Sports Café serie, der forener café racer-ånden med futuristisk minimalisme. Sidste skud på stammen er CB650R, som blev en salgssucces takket være sin stilfulde design og levende firecylindrede motor. I 24YM tager CB650R et historisk skridt ved at introducere Honda E-Clutch-teknologien, der lover at revolutionere køreoplevelsen for motorcyklister på alle niveauer.

Designguruen Valerio Aiello har ladet sig inspirere af urenes teknikalitet til at skabe et 'mekanisk kunst'-udtryk, hvor Honda's detaljerigdom virkelig skinner igennem.

Den opdaterede CB650R byder på et friskt minimalistisk retrolook med nye komponenter og en dynamisk udstråling, samtidig med at den sportslige firecylindrede motor forbliver centrum for opmærksomheden.

En ny 5-tommers TFT-farveskærm med Honda RoadSync sikrer nem navigation og smartphone-integration, selv på solrige dage. Ydelsen er uændret med 70 kW og 63 Nm, som garanterer sjov kørsel og klassisk Honda-power, med et 35 kW alternativ for A2-kørekortindehavere.

Chassiset fortsætter med at levere en perfekt balance mellem bykørsel og snoede landeveje, understøttet af en stærk ståldiamantramme og højkvalitets Showa affjedring. Radialmonterede firestemplede bremsekalibre og støbte aluminiumshjul fuldender dette moderne mesterværk.

2024 Honda CMX1100 Rebel viser sin opdaterede bobber-stil og eventyrlystne ånd i nye farver, klar til at udforske både åbne veje og bylandskaber.

CMX1100

Honda har altid formået at fange bikerhjertet med en perfekt blanding af innovation og tradition. Deres seneste bud på en cruiser, der emmer af personlighed og samtidig byder på moderne teknologi, er ingen undtagelse. CMX1100 Rebel står klar til at imponere med sin robuste charme og pålidelige ydeevne.

For 2024 modtager CMX1100 Rebel to nye farveindstillinger, Glint Wave Blue Metallic og Iridium Gray Metallic, der tilføjer en ekstra dimension af stil til dens allerede imponerende fremtoning. Disse nye farver fremhæver den unikke bobber-silhuet og de nøgne mekanikker, der er synonym med Rebels karakteristiske look. Designet er en ode til det enkle uden at gå på kompromis med det æstetiske, en balanceret blanding af det gammeldags og det nye.

Det er ikke kun udseendet, der gør CMX1100 Rebel til et interessant kapitel i Hondas custom cruiser-fortælling. Udstyret med en kraftfuld 1084cc parallel-twin motor, der er tunet til at levere massivt bund- og mellemdrejningsmoment, garanterer CMX1100 en køreoplevelse, der er både afslappende og oplivende. Denne motorcykel er klar til lange stræk på motorvejen, men viser også sin mere eventyrlystne side på de snoede landeveje.

Honda CMX1100T, som blev introduceret sidste år, tager dette koncept et skridt videre. Med sin aerodynamiske halvkåbe og hårde sidetasker er den designet til touring uden at miste sit rebelske DNA. I 2024 får denne model et nyt, opdateret look med Gunmetal Black Metallic farveskemaet og markante bronze hjul, der skriger "eventyr" og "stil".

2024 Honda CMX500 Rebel fremviser sin klassiske 'bobber' stil og nye farvemuligheder, klar til at gøre et statement på byens gader.

CMX500

For mange unge i 20'erne er motorcykler mere end transport; de er et livsstilsstatement. Honda CMX500 Rebel appellerer netop til denne ånd, hvor tradition møder innovation. Ved lanceringen i 2017 blev den øjeblikkeligt populær og førte 'custom'-segmentet i Europa i 2021 og 2022.

Gennem tiden har Rebel fået løbende opdateringer, herunder komfortforbedringer, LED-belysning og EURO5-kompatibilitet. CMX1100-tilføjelsen forstærkede Rebels ånd med mere power og Honda's avanceret teknologi.

Rebel er letkørt og A2-venlig med sin 471cc motor, slanke profil og lave sædehøjde. Stilen er 'bobber' med mulighed for tilpasning. I 2024 forbliver den mekanisk uændret men tilbyder nye farver og en 'stealth'-variant af 'S'-modellen.

Kort sagt, Rebel er et ikonisk design med ydeevne og personlighed, designet til at inspirere næste generations ryttere.

24Ym Adv350 Studio Mat Pearl Pacific Blue Pb397 Top Box Rfq (1)

ADV350

I 2016 præsenterede Honda X-ADV, en unik fusion af scooter og eventyrmotorcykel med et nyskabende ADV-design, som hurtigt fangede Europas interesse. Denne model har spillet en nøglerolle i et decennium præget af innovation.

Honda's nye vej ind i scootersegmentet, ADV350, blander elegant design og funktionalitet med robuste eventyrtrek, inspireret af X-ADV og rettet mod 'New Urban Adventure'. Med over 22.000 solgte enheder siden lanceringen i 22YM, har ADV350 gjort et solidt indtryk, især blandt yngre købere.

ADV350 skiller sig ud i bybilledet med sin offroad-æstetik og praktiske detaljer som opbevaringsplads til to hjelme, USB-oplader og Smart Key. Justerbar skærm, Honda RoadSync og et chassis designet for byens puls og udfordrende terræn sikrer en alsidig køreoplevelse.

Dens 330cc motor med Smart Power+ og HSTC giver dynamisk acceleration, perfekt til både byen og åbne veje.